Felvillanyozó DOT műhely a fejlesztő értékelésről

okt

28

Beküldte
admin

Fejlesztő értékelés digitális támogatással címmel tartott népszerű workshopot a Digitális Oktatás- és Tanulástámogatás (DOT) szakértői csapata október 25-én a PTE Szenátusi termében. A műhely során - amely egy szemeszterenként három alkalmas sorozat része, - a számos karról érkező oktatók olyan digitális platformokkal, multimédiás, interaktív megoldásokkal ismerkedhettek meg, amelyek elősegítik az órák még élvezetesebbé tételét.

Már második alkalommal rendezte meg a DOT a Fejlesztő értékelés digitális támogatással c. workshopját, amelyre ezúttal is sokan voltak kíváncsiak. A rendezvénysorozat elméleti elemeit az előző félévben megtartottakhoz hasonlóan felvételen rögzítik, amelyek így online elérhetőek, visszanézhetőek. Először dr. Dombi Judit, a PTE BTK Anglisztika Intézet Angol Nyelvészeti Tanszék vezetője tartott egy rövid elméleti bevezetőt a formatív értékelés tanulásmódszertani kérdéseivel kapcsolatban. „Jó lenne nem csak a vizsgaidőszakban értékelni” – emelte ki dr. Dombi Judit, majd hozzátette:

a multimédiás, interaktív lehetőségek életszerűvé teszik a hallgatók számára az órákat.”

Az általánosan jellemző szummatív értékelés rendszerével a fő probléma az, hogy nem tükrözi a tanulás természetes folyamatát, miszerint a próbálkozás, hibázás, javítás, újra próbálkozás helyett tabusítja a hibázást. Ezért érdemes lenne - ahol lehet - a formatív értékelés felé tartani, többször értékelni a félév során, akkor, amikor még lehetőség nyílik a javításra. Az előadó vezetésével a Slido platform használatát a gyakorlatban is kipróbálhatták a workshop résztvevői, - mind felhasználói, mind tananyagfejlesztői oldalról,- amely a játékosítás módszereivel azonnali visszajelzést ad a hallgatóknak a teljesítményükről.

Megtudhattuk a workshopon, hogy a DOT 2021-es kutatásában közel 3000 fő vett részt, amelynek eredményei szerint a hallgatók kifejezetten kedvelik és igénylik az élményt adó, interaktív lehetőségeket, amellyel felmérhetik a saját tudásukat, illetve az oktató rávilágíthat, hogy melyek azok a kérdések, amelyek különösen fontosak a tananyag elsajátításához és az óra sikeres elvégzéséhez.

A motiváló, korszerű előadások

tartásához egy másik platformmal, a Kahoot-tal is megismerkedtek az oktatók, amelyet dr. Vörös Zoltán, a Digitális Oktatás- és Tanulástámogató Központ vezetője mutatott be. Elmondta, hogy ehhez a platformhoz a DOT egy 40 oldalas magyar fordítást is készített azoknak, akiknek esetleg gondot jelentene az angol nyelvű felület kezelése.

„Érdemes ellátogatni a honlapunkra, valamint a programjaink, így a DOT WS-ek is folytatódni fognak, ebben a félévben is lesz még két esemény és a következő félévben is szervezünk majd ilyeneket”

– emelte ki dr. Vörös Zoltán a blended learning módszertanát támogató központ munkájával kapcsolatban.

Az oktatás digitális transzformációja »

A 21. század sikeres oktatásáért »