|
Rólunk írták - Index -
„Miért kell elvenni egy apától a gyerekét? Oké, hogy nem az ő gyereke, úgy találta, nem jelentette senkinek, nem adta árvaházba, nem járatja iskolába, sőt lopni tanítja, néha éheznek is, nincs pénz gyógyszerre, de mindez nem érdekes, mert annyira szeretik egymást, hogy a legszívesebben kiszabadítanánk Charlie-t, a csavargót a dutyiból, és visszaadnánk neki Jackie-t, akit beültettek egy elegáns autóba, és elhajtottak vele.
De nem kell ezt megtennünk, mert a filmgyári fények kialszanak, újra a United Artists nevű hollywoodi filmstúdióban vagyunk: Charlie Chaplin, a stúdió tulajdonosa, vezetője leveszi a csavargó jelmezét, letörli magáról a sminkjét, botját és furcsa járását is elhagyja, és azon kezd veszekedni a munkatársaival, hogy hol van a fia, aki az előbb még itt volt, és akinek adott egy nagy macit ajándékba. Ha azt hittük, hogy a csavargó sorsa a szívfájdító, akkor most újabb érzelmi viharba kerülünk, mert ezt a történetet már nem lehet leállítani, átírni, megváltoztatni, Charlie Chaplinnek tényleg meghalt a gyereke.
A premieren, miközben a szűnni nem akaró taps a művészeket és az alkotókat éltette egy minden ízében szórakoztató előadás után, legbelül megtörtént, amit úgy hívunk, katarzis, egy kislány pedig így fordult az édesanyjához: ugye, megnézzük még egyszer?"
|
|