Merre tartasz 2022-ben?

jan

13

Beküldte
admin

Ha úgy érzed, szükséged van egy kívülálló személyre, egy szakemberre, akivel megoszthatod a nehézségeidet és más nézőpontokból is megközelítsd a helyzeted, foglalj időpontot egyéni tanácsadásra! A PTE OIG Karrier Iroda vezetőjét, Héra-Tóth Andreát kérdeztem a részletekről.

Kik számára nyitottak a szolgáltatásaitok?
A szolgáltatásaink elsősorban hallgatóknak szólnak, de alumni tagokat is befogadunk a tréningjeinkre, workshopjainkra, és munkatársak számára is nyitottak a lehetőségek.

Mivel érdemes egy hallgatónak hozzátok fordulnia?
Ha valakinek dilemmája van abban, hogy jó szakot választott-e, a jövőjét szeretné tervezni, feltérképezné, miket kell ahhoz tennie, hogy könnyen el tudjon helyezkedni, tanuljon-e bármi mást esetleg, milyen specializációk tehetik még sikeresebbé a munkaerőpiacon. Ha bármi olyan nehézsége van, ami lelkileg megterhelő, akkor a pszichológusok segítenek neki.

A tanácsadásaink mellett kiemelném, hogy szervezünk előadásokat, tréningeket és workshopokat is, melyek révén soft kompetenciáikat tudják fejleszteni, mint például az időtervezés, reziliencia, stresszkezelés, prezentációs technikák.

Milyen tanácsadásokra lehet jelentkezni?
A grafológia íráskép alapján segít feltérképezni a legfontosabb személyiségjegyeket, azonosítani a meglévő erősségeket, és jó lehetőség az önmagunkkal kapcsolatos kérdésekről való beszélgetésre, célkeresésre. A tanácsadást országosan elismert, mentálhigiénés végzettségű grafológus tartja.
A vágyak és a valóság közötti utat járjuk be az Énmárka tanácsadás során. Kérdés, hogy a hallgató

milyennek szeretné láttatni magát, és ehhez képest milyen valójában.

Fontos, hogy az erősségeit és az egyediségét is tudatosítsuk, és eszközöket találjunk ahhoz, hogy ezt jól meg is tudja majd mutatni.
A pszichológiai tanácsadást négy klinikai szakpszichológus tartja, akik a KHAIROSZ Alapítvány munkatársai. Ők elsősorban aktuális dilemmák, nehézségek feloldásában segítik a hallgatókat, 1-5 alkalmas segítő beszélgetés keretében.
Az oldalunkon hirdetjük a Diáktanácsadó Központ tevékenységét is, ahol három pszichológus nyújt szolgáltatást pszichológiai konzultáció, tanulás menedzsment, önismeret, stresszkezelés témákban.
Az életpálya-tanácsadás egy alkalom, ami

segít tudatosan végiggondolni és mérlegelni a lehetőségeket és megalapozott döntést hozni.

A célokat apró célokra bontjuk, így könnyebb tervezni egy folyamatot, és növelni tudja a motivációt is. Ehhez szeretném megemlíteni, hogy coaching folyamatra is lehet jelentkezni, ami egy nagyon célirányos folyamat, szintén az önismeretre alapoz és a jelenből jövőbe tart. Az életpálya tanácsadáshoz hasonló, de hosszabb időtávú (3-5 alkalom) és mélyebb beszélgetések mentén segít a coach a személyes célok feltárásában, megfogalmazásában, és egy közös gondolkodással jutnak a dilemmáitól a megoldásokig.

Akkor, ha jól értem, legtöbbször “megmondjátok a tuttit”.
Tanácsadásoknak nevezzük a fentieket, de ez nem arról szól, hogy mi tudnánk az optimális megoldást, hanem az pontosan ott van őbenne.

Ezek a beszélgetések róla szólnak, a számára legjobb megoldást is ő maga fogja felismerni,

és - ezt tapasztalatból mondom - általában olyan kreatív, de megvalósítható és testhezálló ötletekkel rukkolnak elő, amiket sokszor mi tanácsadók sem feltételeztünk volna. A szerepünk “annyi”, hogy a kérdéseinkkel, eszközeinkkel segítsük felismerni, és felszínre hozni ezeket a megoldásokat.

Mennyire telítettek az időpontok? Mennyivel korábban érdemes jelentkezni?
Szerencsére sok a jelentkező! Most, a vizsgaidőszak ideje alatt néhány tanácsadás szünetel, és kevesebben is jelentkeznek, de amint elindul a tanév, indul a regisztráció is. A tréningjeink, kurzusaink után különösen megnő az érdeklődés, hiszen a tréningek révén személyes kapcsolódás is kialakul.

Úgy látjuk, hogy nem mindig elég bátrak a hallgatók ahhoz, hogy eljöjjenek tanácsadásra.

Ezért is építettük fel úgy a rendszert, hogy ún. érzékenyítő programokkal indulunk. Ha valaki részt vesz egy előadáson, akkor ott nem kell megszólalnia, egy workshop már aktívabb jelenlétet igényel, egy tréningen pedig már bátrabban meg tud nyilatkozni. Vannak, akiknek szükségük van ezekre a lépcsőfokokra ahhoz, hogy egy tanácsadóval / trénerrel könnyebben tudjon együttműködni.

És vannak olyanok is, akik számára ez nem jelent problémát, és egyből jelentkeznek tanácsadásra, ők talán nyitottabb személyiségek vagy gyorsabban szeretnék megoldani a problémáikat.
Van példa arra is, hogy a hallgatóink végzés után, alumniként is visszajártak és visszajárnak a programjainkra.
Az időpont-foglalásra visszatérve:

mindenképpen érdemes előre gondolkodni, hogy rövidebb legyen a várakozási idő.

A kapacitásaink végesek, leginkább a pszichológustanácsadások telítettek. Általában 1-2 hétre azért lehet regisztrálni hozzánk.

Van lehetőség ennél akár többre is?
Azon kívül, hogy közvetlenül segítünk, szívesen be is vonjuk a hallgatókat a munkánkba. Működtetünk egy pályaorientációs csoportvezető képzést, mely 30 órában vértezi fel a hallgatókat azzal a tudással, hogy hogyan kell kisebb csoportokkal foglalkozni. A csoportvezetés ismeretein túl egy “dobozos” tréning gyakorlatsort kapnak, vagyis kész panelekből felépített tudással dolgoznak majd a középiskolásokkal. A képzés után párban tartják a programot, és ez a munka rutint ad nekik ezen a területen, mellette pedig egy kis fizetést is kapnak.

Ugyanez igaz a gólya tréningek esetében is, ami a lemorzsolódás csökkentését szolgálja. A beléPTEtő gólyatréning célja, hogy az elsőévesek számára megkönnyítsük az ismerkedést az egyetemmel és egymással. Ezeket a tréningeket is hallgatók tartják, őket pedig szintén “dobozos” képzéssel készítjük fel erre.
Három nagyobb blokkból áll a tréning: vannak benne az egyetemi információáramlást megismertető gyakorlatok, az előítéletek csökkentéséhez kapcsolódó és az együttműködést segítő játékos feladatok. A csoportvezetőket júniusban online készítjük fel a feladatra, a játékokat pedig augusztusban, élőben tanítjuk meg, és utána párokban tartják a foglalkozásokat 15 fős gólyacsoportoknak. A visszajelzések nagyon pozitívak, több elsőéves visszajön csoportvezetőnek, és sokan írták, hogy a tréning másnapján könnyebben mert megszólítani másokat, nem bolyongott egyedül a rendszerben. Ez azért is fontos, mert

az elveszettség motiválatlanná tesz, a kapcsolódások, a közösségek viszont megtartanak.

További infó:
http://ptekarrieriroda.hu/menu/tanacsadasok/mi-is-az-a-tanacsadas.html?fbclid=IwAR3plmYLcI4f_woXv1fqZKXH0lhQA6HOJj3PmG9ljPyTwC9chpD-wItlrh0